נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתמודד עם סטרס נפשי ב-6 צעדים פשוטים?

נקבה לחוצה

סטרס נפשי עלול להשפיע לרעה על בריאותנו הנפשית והגופנית. והוא חלק בלתי נפרד מחיינו המודרניים, שהפכו להיות מאוד מלחיצים. במאמר זה נלמד צעדים פשוטים שנוכל לעשות כדי להתמודד עם הסטרס בצורה טובה ויעילה. טכניקות הרפיה, ו/או שינוי סגנון חיים ועוד, ניתן להחזיר את השלווה ולשלוט בלחצים שיש בחייכם.

 

זיהוי מקור הסטרס

כאשר מתמודדים עם סטרס, דבר ראשון שצריך לעשות הוא לזהות את המקור. מה גורם לכם להרגיש לחוצים? האם זה בגלל בעיות בעבודה, או בגלל היחסים עם בן/בת הזוג, בעיות כלכליות שיוצרים סטרס, או סיבה אחרת שאתם עליתם עליה. ברגע שתזהו את מקור, תוכלו להתחיל לפתח דרכים ולהתמודד עם הסטרס.

אישה לחוצה בגלל העבודה

פנו לעזרה ושתפו את רגשותיכם

שתפו את הרגשות שלכם/ן עם חברים, בני משפחה או מי שאתם/ן מרגישים/ות הכי בטוח לידו. אם אתם/ן מתקשים להתמודד עם סטרס בכוחות עצמכם/ן, פנו לעזרה מקצועית. סיוע אנונימי ובטוח – מרכז בשבילך את כל הכלים להתמודדות יעילה, ולעזור לכן להתמודד עם הסטרס.

 

טכניקות הרפיה

ישנן טכניקות הרפיה רבות שיכולות לעזור לכם להירגע ולהפחית את הרמות של הסטרס, תנסו נשימות עמוקות, מדיטציה, יוגה, טאי צ'י, או פשוט צאו לבלות בטבע. הקדישו זמן במהלך היום שלכם ליישום טכניקות הרפיה אלו, והפכו אותן לחלק קבוע משגרת היומיום שלכם.

 

אורח חיים בריא ופעילות גופנית

בהתמודדות עם סטרס חשוב לשמור על אורח חיים בריא. חשוב שתקבלו מספיק שעות שינה, תזונה נכונה, אכילה בריאה יכולה לעזור ולהקל, איכלו הרבה פירות, ירקות, דגנים מלאים, ותקפידו על פעילות גופנית יומיומית. גוף בריא יכול לסייע לנפש להתמודד טוב יותר עם לחצים ומצוקות. ופעילות גופנית יכולה לשחרר אנדורפינים המשפרים את המצב הרוח, גם פעילות גופנית קצרה וקלה יכולה לעשות הבדל גדול.

הכנה לתרגיל

תחביבים

סטרס נובע מגורמים רבים, עבודות ולחץ שלא עוזב אתכם. ואין לכם הפסקה ומנוחה. לכן, חשוב שתפתחו תחביבים ופעילויות שמחות שיאפשרו לכם להתנתק מהלחצים. קראו ספר, צפו בסדרה, תחביב ספורטיבי או הקדישו זמן לחברים ולמשפחה. ובנוסף אל תשכחו מידי פעם לפרגן לעצמכם על הצלחותיכם ולהעריך את ההישגים שלכם.

 

דברו על כך עם אחרים

כאשר אתם מתמודדים עם סטרס רצוי שתשתפו ותספרו לאחרים מה אתם חווים ואילו רגשות אתם מרגישים. דברו עם חברים ו/או בני משפחה קרובים, שתפו אותם במה שאתם עוברים וביקשו את תמיכתם. זה יכול להקל עליכם ויכול לנסות להועיל בכל מהלך הטיפול שאתם מנסים לעזור לעצמכם, אז אל תתביישו, וספרו כל מה שאתם חווים.

 

לסיכום

במאמר ציינו מס' צעדים בהתמודדות עם סטרס – זהו את הגורמים, שלבו טכניקות הרפיה, אורח חיים בריא, פעילות ספורטיבית, עזרה ושיתוף אחרים. וכך תוכלו למצוא שלווה ותתגברו על הלחצים.

חברים מדברים אחד עם השני

אז מה היה לנו עד עכשיו?