נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להתמודד עם המיניות לאחר ניתוח לשינוי מין

זוג

ניתוח לשינוי מין הוא בהרבה מאוד מובנים, התחלה חדשה לגמרי של החיים. לאחר הצעד האמיץ והגדול הזה, חייכם יראו אחרת, ובתקווה גדולה תוכלו להיות שלמים יותר ואוהבים אותך את עצמכם. אחת ההשפעות הגדולות, תהיה כמובן בעולם המיני. איך צולחים את המעבר בצורה נכונה?

 

היוועצות באנשי מקצוע

כבר בפתיחת הדברים, חשוב להדגיש כי המאמר לא מהווה תחליף להתייעצות או שיתוף של אנשי מקצוע. במידה ואתם מרגישים צורך לשוחח, לדבר, לשתף, להתייעץ או לשמוע עמדה מקצועית, אנחנו מזמינים אתכם ואתכן לפנות לאגודה למען להט"ב, לקווי השיתוף החמים, לשירות הפסיכולוגי או לייעוץ רפואי.

ליווי מקצועי יכול לסייע בתהליך הדרגתי, הבנייתי ובעיקר נכון עבורכם.

 

ניתוח לשינוי מין/ניתוח להתאמה מגדרית – הסוגים

שינוי מגבר לאישה – זהו הניתוח הנפוץ מבין השניים. מטרתו של הניתוח היא לבצע סדרת שינויים בגוף הגברי, על מנת להעניק לו מראה "נשי". במהלך הניתוח יוסרו איבר המין והאשכים, והאזור יעוצב על מנת לקבל נראות איבר מין נשי.

שינוי מאישה לגבר – מדובר בניתוח מורכב יותר, ויחסית חדש ברפואה הישראלית. במהלך הניתוח, איברי הרבייה הנשיים יוסרו, ויעוצב איבר מין זכרי מרקמה שנלקחה מהגוף.

 

לא רק נראות קוסמטית

מטרת הניתוח לא עוצרת בנראות חיצונית בלבד. השאיפה היא שלאחר הניתוח נוכל להבטיח את תפקוד איברי המין "החדשים" – החל מהטלת שתן ועד לקיום יחסי מין.

 

יחסי מין לאחר ניתוח לשינוי מין

השאיפה היא שיחסי המין לאחר הניתוח יהיו אפשריים, אך לא די בכך – השאיפה שהם גם יהיו מהנים ומספקים. ניתוח מוצלח אכן יוכל לגרום לכם לחוות אורגזמה מהאיברים החדשים שיעוצבו בניתוח. אמנם, לא נוכל לחוות שפיכת זרע או היריון, אך נוכל ליהנות מאברי המין החדשים שלנו, שתואמים למגדר שלנו.

 

ועם זאת – אל תמהרו…

כחלק מהתהליך להתמודדות עם המיניות לאחר הניתוח, חשוב "לקחת את הזמן" לפני הבחירה לקיים יחסי מין לאחר הניתוח. החוויה שתחוו תהיה שונה ממה שאתם מכירים, והזמן הוא מרכיב חשוב הן בהיבט הנפשי והן בהיבט הפיזי.

ברמה הפיזית, המתינו עד שתחושו שאתם מקבלים "חווית תחושה" מלאה מאיברי המין (דבר שעשוי לקחת בין שבועות לחודשים). ברמה הנפשית, עליכם להרגיש שאתם מוכנים לכך ושזה הזמן הנכון לכם ולכן.

 

הקצב האישי

קחו זמן על מנת ללמוד להכיר את עצמכם מחדש, לבחון מה נעים לכם בחוויה החדשה שלכם ומה אתם מרגישים שנכון לכם. קחו את הזמן להעמיק בחוויה המחודשת, ואל תחפשו לסמן "וי" על מסלול המיניות.

גם אם אתם חווים בתחילה ירידה בחשק המיני (למשל, עקב ירידה בטסטוסטרון), מדובר בתופעה שעתידה להתייצב, וניתן להתייעץ בנושא עם רופא מומחה.

ברכות – אתם יוצאים למסע של שלמות עם מי שאתם. אנחנו מאחלים לכם ולכן שיהיה מסע ממלא, מאושר ושלם, ושתצעדו בדרך המתאימה לכם ולכן.

רגע אינטימי

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?