נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהם הדברים שעובדים עליהם בתהליך טיפול מיני

את הטיפול המיני

לא יודעים מי אתם שנכנסים קרוא את מילים אלו, אבל ברור למה נכנסתם לכתבה זו. וזה בסדר לגמרי, אין פה שום מקום לבושה וזה אפילו מבורך. בעיות במיניות הן דבר טבעי שמתפתח וקורה להרבה יותר אנשים ממה שנראה לנו, ואתם תופתעו מאוד לגלות על מה עובדים בטיפול המיני.

 

מה זה בכלל טיפול מיני

במסגרת הטיפול המיני, ניתן להיפגש עם מטפל או מטפלת מהתחום ביחד עם בן או בת הזוג, ואפילו לבד. מול המטפל אפשר לדבר על כל הדברים שמפריעים לכם בתפקוד המיני או על בעיות שאתם מתמודדים איתן סביב הנושא של מיניות. בהתאם לבעיה, מטפלים יכולים לבחור האם להתמקד בשורש הבעיה בחיי האדם שרקמו את ההפרעה במיניות או טיפול מיני התנהגותי, שכשמו כן הוא: בניית מערך של התנסויות ביחד עם בן את בת הזוג במטרה לבנות מחדש את המיניות והקרבה.

 

עוד שפה

יחסי מין, בסופו של דבר הם אקט של תקשורת ושיח בין בני זוג, או סתם בין שני אנשים שנמשיכם זה לזו. דרך האקט המיני אפשר להרגיש את המשיכה זה לזו, את קרבה, הבנה מה נעים ומגרה יותר, מה פחות נוח, מה הם הגבולות ועוד אינספור מילים שלא נאמרות; אלא מתרחשות. לכן, מטפלים מיניים רבים יתייחסו לטיפול כנתק כלשהו בשפה בין בני הזוג וינסו לבנות מערכים כדי לחדש ולבנות מחדש את ההבנה של זה לזו.

 

הפרעות בתפקוד המיני

הפרעות בתפקוד המינית יכולות לקרות לכל אחד מהמגדרים. בקרב גברים אובדן זקפה אחרי חדירה או אחרי שפיכה הן התמודדות נפוצה מאוד, וגם אין – אונות. בקרב נשים, כאבים לאחר חדירה, יובש בנרתיק במהלך האקט המיני או אי יכולת להגיע לאורגזמה. ההנחוה הרווחת שבעיות אלו קיימות בגלל אירועי חיים מהעבר שיוצרים מחסום מסוים בתוך יחסי המין ולא מאפשרים לגבר והאישה להגיע למלוא פוטנציאל הגמירה והאורגזמה שלהם.

 

אובדן חשק מיני

בין אם בקרב גברים או נשים, אובדן חשק לקיום יחסי מין קשור לירידה בכמות הליבידו שהגוך מייצר וגורם לנו לרצות לקיים יחסי מין. בזמן שבעיות מין שנגרמות מסיבות פיזיולוגיות הן פתירות מאוד, מניעים רגשיים – נפשיים הקשורים לירידה בליבידו בדרך כלל יהיו קשורים למצב מערכת היחסים, עומס בחיי היום – יום או קשיי עבר. טיפול מיני יכול לעזור לאנשים לפרוץ אץ חומות אלו, להתמודד עם בעיותיהם ולשפר את חיי המין שלהם.

 

סיכום קצר לפני הקפיצה למיטה

טיפול מיני הוא ממש לא מערך של מפגשים שנחשבים סוטים או סוג של טאבו חברתי. במפגשים אלו מדברים על ההפרעות והבעיות בחדר המיטות, תוך כדי התייחסות לחיי האנשים, הסיפור שלהם ואיזה אירועים יכלו לגרום להפרעות אלו. לחקור, להכיל ולהבין – היסודות של טיפול מיני.

את הטיפול המיני

אז מה היה לנו עד עכשיו?