נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מחלות מין – מהן הדרכים למניעה מוחלטת

סקס בטוח

כדי להימנע לחלוטין ממחלות מין יש להימנע לחלוטין ממין ומכל מגע מיני, כולל נשיקה. בגלל שרובנו נהנים מקיום יחסי מין ורוצים להמשיך לעסוק בדבר המופלא הזה, בואו נבחן כמה דרכים שבכל זאת יעזרו לכם לא להיבדק במחלות הללו.

 

מהן מחלות מין?

מחלות מין הן מחלות המועברות באמצעות מגע מיני (כגון: איידס, זיבה, הרפס, פפילומה, וכדומה). אלו חיידקים, טפילים או נגיפים המועברים בדרך כלל בעת קיום פעילות מינית, כמו: חדירה ואגינלית ואנאלית, סקס אוראלי, נשיקה ואף חיכוך איברי המין. קיימים מעל 20 סוגים שונים של מחלות מין. לא תמיד נראה סממנים חיצוניים למחלות מין, דבר המקשה לדעת אם הינך חולה או לא. כמו בוירוס הקורונה, גם נשאים של מחלות מין יכולים להיות מדבקים בלי שיהיו להם סימפטומים ובלי שהם בעצמם ידעו שהם חולים/ נשאים של המחלה.

 

איך כן ניתן לזהות את המחלה?

מלבד בדיקות לגילוי מחלות מין, בין התסמינים השונים שעשויים להעיד על מחלות מין נמצאים: הפרשות מהנרתיק, הפין ופי הטבעת, צריבה במתן שתן, גרד ואדמומיות מסביב לאיברי המין, ועוד. לרוב נשים יסבלו מסיבוכים רציניים יותר ממחלות מין מאשר גברים.

 

מה אפשר לעשות כדי להימנע ממחלות מין?

ראשית, אם יש לכם פרטנר/ית קבוע/ה לקיום יחסי מין מוטב לבקש ממנו/ממנה להיבדק ולוודא כי אף אחד מכם אינו נשא/ חולה באחת ממחלות המין. בדיקת דם פשוטה תגלה לכם את התשובה.

שנית, שימוש בקונדום, גם במין אוראלי, יפחית משמעותית את הסיכוי שלכם להידבק במחלות מין. הימנעו לחלוטין ממגע מיני ללא קונדום.

מחשבה מוטעית אצל נשים רבות היא שאם ישטפו את הפות שלהן בסיום מגע מיני יקטן הסיכוי שלהן לחלות במחלת מין. פעולה זו רק מחדירה את המזהמים עמוק יותר ומגדילה את הסכנה לחלות. זיהוי וטיפול מוקדם של המחלה יעזור לכם להילחם בה. אם קיימתם יחסי מין לא מוגנים או אתם חוששים שנדבקתם, לכו להיבדק בהקדם האפשרי וידעו את כל מי שקיימתם עימו יחסי מין. חשיפה מוקדמת תעזור למניעת התפשטות המחלה לאנשים נוספים.

 

חיסונים –

ישנן מספר מחלות מין, שמלבד השימוש בקונדום, ניתן להפחית את הסיכוי לחלות בהן באמצעות טיפול מניעתי והוא קבלת החיסון.

בין המחלות הללו נמצאות:

  • וירוס הפפילומה – וירוס שעלול לגרום לסוגי סרטן שונים, למשל: סרטן צוואר הרחם, סרטן באיבר המין, סרטן פי הטבעת, סרטן הלוע והפה.
  • קונדילומה – וירוס הגורם ליבלות באיברי המין.
  • צהבת – וירוס שיכול לעבור גם בעת מגע מיני וליצור דלקת בכבד.

ניתן להימנע מהרפס גניטלי כאשר נמנעים מקיום מגע מיני עם מישהו אחר בעת הופעת שלפוחיות על העור.

 

לסיכום –

קיים מגוון רחב של מחלות מין. אם לא נימנע ממגע מיני לחלוטין, תמיד יהיה סיכוי קטן להידבקות. אך בכל זאת יש כמה דרכים שיפחיתו משמעותית את הסיכון.

מניעת מחלות מין בטוחות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
חשפנית
מצלמות סקס לא מה שחשבתם

מה עולה לכם לראש כשאתם שומעים ״מצלמות סקס״? והכן, יתכן וחלקכם חושבים על משהו נורא מציצני, אולי חלקכם מדמיינים