נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן בעיות אונות ומתי הן עלולות להופיע

בעיות באונה

בעיות תפקוד בחדר המיטות הן כנראה אחד הדברים המביכים וקשים ביותר שגבר יוכל לחוות מבחינת הפגיעה באגו שלו. בעיית אונות על רגל אחת היא אי יכולת לש גבר להגיע לזקפה ועל אחת כמה וכמה לשמור על זקפה במהלך יחסי מין. בכתבה הקרובה נסקור יותר לעומק את בעיית האונות ומה הגורמים השונים שיכולים להצית את הבעיה. 

 

הגדרת הבעיה

בעיית אונות היא בעיה בתפקוד איבר המין הזכרי. משמע, בעיית אונות מתבטאת ביכולת חלקית וחוסר יכולת מוחלט בקרב גבר מסוים להגיע למצב ש זקפה בעקבות גירוי מיני. מדובר בבעיה נפוצה מאוד בקרב האוכלוסייה הגברית ואין כל סיבה להרגיש פחות בטוח גבריות וביטחון עצמי בעקבות בעיה זו. זקפה מתרחשת בעקבות גירוי מיני והמוח בעקבותיו מפרש זאת כאפשרות לקיום יחסי מין ופוקד על איברי הגוף השונים להפריש יותר הורמונים ולהגביר את זרימת הדם לעבר הפין.

 

נפש של גבר

חוסר יכולת להגיע לזקפה מלא היכולה לקרות לגבר בכל מיני שלבים במהלך חייו. למשל, גורמים נפשיים כמו דיכאון, חרדה, חרדת ביצוע כל הפרעה נפשית קלה עד קשה יכולה להשפיע על יכולות הפין להגיע לזקפה מלאה ולשפיכה. מאחר וזקפה מתרחשת בעקבות גירוי וחלוקת פקודות מהמוח, קשיים נפשיים יכולים להשפיע על אלו באופן משמעותי. הדרך הטובה ביותר לצלוח את בעיה זו בהקשר הנפשי היא לפנות למטפל מיני.

 

גורמים גופניים

אחרי שדיברנו על הממד הנפשי, בואו נתמקד בחלק זה בממד הפיזי. בעיות במבנה הפין כמו עקמת הפין, בעיות בכלי הדם באזורי החלציים ובאזורים שמשפיעים על כלי הדם באזור הפין, בעיות עצביות והורמונליות יכולות לגרום לבעיות אונות. גורמים אלו יכולים להתקיים בקרב כל אדם, כאשר בעיות כלי דם נפוצות יותר בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי בדרך כלל. חשוב מאוד לפנות מיד לרופא משפחה ולהתייעץ עמו בדרך הטיפול הטובה ביותר.

 

תרופות וחיות אחרות

במידה ואתם מקבלים טיפול תרופתי קבוע עליכם להתייעץ בהקדם עם רופא משפחה ולבחון האם אחת מהתרופות יכולות לגרום לבעיות בתפקוד המיני. תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה, כולסטרול, נוגדי דיכאון וכאב כרוני, תרופות לטיפול באפילפסיה וטיפולים רבים אחרים עלולים לגרום לשינוי בוויסות ההורמונלי בעקבות פגיעה או שינוי פעילות בלוטת יותרת המוח.

 

סיכום קצר והלכנו

בעיות בתפקוד הפין הן סוגיות שקשה לדבר עליהן בגלל האתוס הגברי שרווח בחברה. חשוב מאוד להזכיר רגע לפני שמסיימים שבעיות בתפקוד האיבר המין הן נפוצות מאוד ויכולות לקרות לכל גבר. זה לא אומר שאתם לא מיניים, לא "גבריים" או לא יודעים לספק אישה. זה בסוך הכל אומר שיש חסם פיזיולוגי או נפשי שמשפיעים על חלקי הגוף שאמורים לסייע לכם להגיע לזקפה מלאה, שפיכה ואורגזמה. אל תחששו או תסתגרו. לכו להיבדק.

בעיות באונה

אז מה היה לנו עד עכשיו?