נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בטיחות במטבח חוץ: טיפים ושיטות עבודה מומלצות 

מטבחי חוץ

החלטתם לרכוש לעצמכם מטבח חוץ? מצוין. מטבח חוץ משדרג את חוויית הבישול ומאפשר לכם לעבוד עם שיטות בישול נרחבות ומהנות יותר. אך לפני שאתם מתחילים לצלות, להקפיץ לחתוך ולתבל, כדאי לעצור מספר דקות ולקרוא את הכתבה שלפניכם על בטיחות במטבח חוץ. 

 

מה זה בעצם מטבח חוץ?

מטבחי חוץ כשמם כן הם. בעצם מדובר במערך בישול שלם, שמאפשר לכם להוציא מגוון רחב של ארוחות והכל מהגינה או מהחצר של הבית הפרטי שלכם. במטבח חוץ תמצאו בדרך כלל כיריים, גריל גז, משטח עבודה מקרר ולעיתים גם כיור ומוצרים משלימים נוספים. העבודה במטבחי חוץ מחייבת שמירה על כמה כללי בטיחות כפי שנפרט בהמשך.

 

טיפים לעבודה בחום גבוה ועם אש

במרביתם של מטבחי החוץ קיימים כיריים, בין אם חשמליות או מופעלות בגז, וכמו כן יש במרביתם גריל. בעבודה עם מכשירי בישול אלה יש להקפיד על כללי עבודה בחום גבוה ועם אש. ראשית, חשוב מאוד להרחיק ילדים קטנים מאזורי בישול בהם מבשלים בחום גבוה.

בנוסף לכך, מכיוון שאתם מבשלים בחוץ חשוב מאוד להקפיד על סביבת עבודה נטולת חומרים דליקים. חומרים דליקים כמו שבבי עץ, צמחייה יבשה ועלי שלכת, עלולים לגרום לדלקה וחשוב מאוד להקפיד על פינוי שלהם מאזורי הבישול.

 

שיטות לעבודה בחשמל

הבישול בחוץ מזמן לנו לעיתים גם עבודה עם מכשירי חשמל שונים. בעבודה עם מכשירי חשמל אלה יש להקפיד על נעילת נעליים עם סוליה מבודדת. חשוב לזכור למרות שאנו רגילים לשהות בגינה הפרטית שלנו יחפים, אין זה אומר שכללי הבטיחות בחשמל לא חלים על מטבחי חוץ.

בנוסף לכך, חשוב להקפיד על אחסון נכון של כלי החשמל המדוברים. מטבחי חוץ חשופים לנזקי הטבע במידה מוגברת ועל כן הסיכון לבלאי ונזק למכשירי החשמל עולה משמעותית. זכרו, מכשיר חשמלי פגום עלול בקלות להיות מסוכן!

 

כללי אצבע לעבודה עם מים זורמים

בחלק ממטבחי החוץ, בעיקר באיכותיים יותר, ניתן למצוא גם כיור לשטיפת כלים ולסיוע בבישול. עבודה עם מים זורמים בצורה בטוחה כוללת מספר כללים. ראשית יש להקפיד על כללי העבודה בחשמל ומים, כמו במטבח הביתי. בנוסף לכך, הסכנה להחלקה במטבחי חוץ היא ממשית מאוד, וחשוב להקפיד שמשטחי ההליכה במטבח החוץ שלכם יהיו יבשים בכל זמן העבודה במטבח.

בנוסף לכך, מכיוון שהצינורות למטבח החוץ שלכם נמצאים לעיתים קרובות במקומות חשופים, חשוב להקפיד על תקינותם. צינורות מים פגומים עלולים לאפשר חדירה של חומרים מזיקים אל המזון אותו אתם אוכלים ואל השתייה שאתם שותים. בדקו פעם במספר שבועות את שלמות הצינורות המדוברים.

 

לסיכום

עבודה נכונה ואחראית עם חום גבוה, חשמל ומים זורמים – תעזור לכם לבשל בלי להינזק. הקפידו על כללים אלה ותזכו לחוויית בישול נהדרת.

מטבחי חוץ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
קמגרה או ויאגרה
קמגרה או ויאגרה כך תבחרו

קמגרה או ויאגרה? מדובר בשאלה שנשאלה ועודנה נשאלת על ידי אנשים רבים במהלך השנים. באופן הגיוני, זו שאלה שמעניינת